Felanmälan

Brf Åkeriet förvaltas av Delagott delagott.se

Felanmälan dygnet runt: Felanmälan

Felanmälan, telefon: 08-55 11 05 00.

Administration: 08-33 12 10.

Delagott ansvarar för tillsyn, reparationer och jourberedskap.

Securitas Jour
Vid allvarliga fel eller störningar som inte kan vänta till kontorstid ring journumret:
08 – 657 77 22

Observera att en jourutryckning är dyr och om felet beror på fel i lägenheten kommer utryckningen och ev arbete debiteras lägenhetsinnehavaren.

Bilparkering
Parkering får endast ske på avsedda platser. Kontakta styrelsen om du är intresserad av att ställa dig i kön för föreningens garage- och p-platser.

För boendeparkering krävs att du är folkbokförd i området och huvudägare till det aktuella fordonet. Tillstånd utfärdas för högst 12 månader i taget och markeras på fordonet med ett tillståndsmärke som du själv skriver ut. Tillståndet kostar inget men du måste betala en avgift via kommunens e-tjänst. Läs mer på www.sundbyberg.se

Portkod
Har du glömt bort portkoden? – Kontakta styrelsen. Lämna inte ut koden till obehöriga.

Nyckelrutiner
Styrelsen beställer lägenhetsnyckel och den boende hämtar ut och betalar för den hos Låspunkten i Sundbyberg centrum. Gällande skjuthållarlåsnyckel så kan man kopiera den på egen hand, det behöver inte gå via föreningen.

För beställning behöver vi följande information:

Nyckelbeteckning
Personnummer
Namn
Adress
Mobilnummer / telefonnummer

Kabel-TV och Bredband
Brf Åkeriet är gruppanslutet till Telenor, deras kundservice nås på
0770 -777 000.

Ekonomisk förvaltning
SBC Sveriges BostadsrättsCentrum AB 08-562 559 00

Övernattningslägenheten
Bokas på overnattning@brfakeriet.se